Šta je bitno za upravljanje Facebook stranicom?

Fejsbuk komjuniti menadžer

Poslovi su danas na društvenim mrežama. One su došle u živote ljudi kao razbibriga, privukle nove korisnike zbog radoznalosti i održale se zbog čovekove sujete. Odjednom, postalo je očigledno da su stvorile prostor u kome se može i poslovati.

Opšte je mesto danas da nema većeg luksuza koji jedan biznis može sebi priuštiti nego da ne bude aktivan na društvenim mrežama. A glavno pitanje koje sveži administrator sebi postavlja jeste:

Kako da imam što više lajkova?

Iako izgleda lepo na papiru, broj lajkova kojima jedna stranica raspolaže nije presudan. Presudno je koliko je od tih ljudi koji su lajkovali jednu stranicu spremno (što znači angažovano) da postane njen promoter tako što će lajkovati, komentarisati i deliti postove.

Sa jedne strane, fejsbuk stranica se može posmatrati kao pasivna prezentacija brenda. U tom smislu, njena funkcija je da u slučaju da neko na fejsbuku pretražuje neku robnu marku, firmu, restoran ili bilo šta drugo, pruži sve neophodne informacije.

Dakle, profilna slika sadrži logo, cover fotografija saopštava glavnu poruku, slogan ili poziv na akciju, par fotografija bliže oslikava ono što je cilj predstaviti, a tu su i sajt i adresa, kao i svi kontakt podaci. Na dnevnom nivou sadržaj se može održavati relevantnim saopštenjima. Dakle, poput web sajta, fejsbuk stranica pruža mogućnosti da se, u ovom slučaju besplatno, zauzme adresa u digitalnom prostoru najpopularnije društvene mreže za potrebe informisanja i ostvarivanja kontakta.

Međutim, dok je ovo pravi pristup u kreiranju sajta, Fejsbuk stranica ne treba da ima pasivnu ulogu. Ona nije tu da je potencijalni klijenti ili kupci nađu (povećanje prodaje), već da ona nađe njih.

Stvaranje i održavanje aktivne fejsbuk zajednice

Na tom mestu se otvara problem kako se postiže najbolja interakcija. Mnogo pitanja tehničke prirode, pitanja komunikacije i ono što je najvažnije, a istovremeno se ne može naučiti, osluškivanje pratilaca i kreiranje sadržaja koji je najbolji upravo za tu, konkretnu ciljnu grupu.

Upoznavanje sa pratiocima je proces koji traje. Ta veza je osetljiva, nalik emotivnim vezama, i pratioci su u tom slučaju vrlo stroge sudije. Retko i teško praštaju i daju drugu šansu.

U svakom slučaju, neophodno je proizvoditi mnogo kvalitetnog sadržaja da bi se u nekom trenutku moglo nekažnjeno izaći i sa sadržajem koji je promotivnog tipa.

Kao i sa reklamama na TV-u, ljudi za njih imaju strpljenja samo kada su i same kvalitetne i kada ne žele da propuste nijedan minut programa koji se nastavlja nakon reklamnog bloka.

 

FB strane

Dakle, održavanje velike i aktivne zajednice na fejsbuku je moguće najčešće samo u slučaju kada ljudi nisu okupljeni da bi im se nešto prodavalo i da bi bili u nešto ubeđeni. S obzirom na to da ih od unlike-a deli samo jedan klik mišem, njihova pažnja i vreme se moraju stalno zarađivati.

Uzaludno je ulaganje novca u fejsbuk promociju da bi se stvorila publika na stranici koja nema šta da ponudi.

Pratioci se mnogo lakše gube nego što se stiču, pa čak i onda kada sami ne filtriraju stvari koje prate, Fejsbuk će to uraditi umesto njih.

Izbor ciljne grupe

Nije svaki lajk jednako vredan. Postoji mogućnost kupovine stranica iako je zabranjena fejsbukovom politikom, ali takvi potezi nisu mnogo smisleni osim u slučajevima kada se kupuje tačno ona ciljna grupa koja je potrebna nekom biznisu, Ipak, to je teško izvodljivo, jer bi to najčešće bila kupovina od direktne konkurencije.

Velike zajednice se najlakše prave sadržajima koji provereno izazivaju veliku interakciju i angažman. Takvi sadržaji, ipak, najčešće su nespojivi sa osnovnim ciljem: kreativno vođenje FB stranice ili sa stvaranjem vlastitog imidža firme.

Deljenje video klipova sa bebama ili mačkama, motivacionih poruka ili sladunjavih stihova može povećati angažovanost i obezbediti nove lajkove, ali nikako nema smisla na stranici koja treba da predstavi, recimo, zubnu ordinaciju.

Sadržaj mora biti prilagođen osnovnoj ideji kompletnog poslovanja. Stranica zubne klinike deliće savete za održavanje nege zuba i desni, u najboljem slučaju, zavisno od kreativnosti ljudi koji je vode, moći će da se postigne i viralni sadržaj koji će ostati dosledan ideji, ali svakako neće slediti primer popularnih stranica koje ne stoje ispred nekog brenda već su tu da okupe što veći broj ljudi bez naročitog krajnjeg cilja.

Ono što je najvažnije jeste da nisu bitni ni lajkovi, ni šerovi, ni komentari. Bitno je ono do čega oni treba da dovedu: širenje svesti o brendu, sakupljanje kontakata, dovođenje poseta na sajtove, povećanje prodaje.  To nećete postići još jednim neodoljivim klipom sa mačkom u glavnoj ulozi, niti svima poznatim stihom Balaševića.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *