Kako da promovišete novi proizvod na internetu?

Napravili ste odličan proizvod ili pružate kvalitetnu i originalnu uslugu i želite da ceo svet čuje za nju. Međutim, kako to na svakom početku biva – ne znate odakle da krenete. Ne morate biti marketing stručnjak da znate da je oglašavanje na Internetu danas pola puta do prodaje. Ipak, iako zvuči jednostavno i lako, za onlajn oglašavanje potrebno je mnogo veštine.

Zahvaljujući Internetu i mnogobrojnim platformama za onlajn učenje, danas je moguće ovladati različitim tehnikama i marketinškim strategijama. Možete se služiti kreativnim sadržajem na svom blogu, promocijom proizvoda na društvenim mrežama, mobilnim advertajzingom, možete angažovati influnsera da predstavi vaš brend, te koristiti nativno oglašavanje. Imate širok izbor mogućnosti na raspolaganju, potrebno je samo da ih iskoristite na pravilan način i budete u toku sa trendovima u svetu digitalnog marketinga.

U ovom tekstu, predlažemo vam pet oblika digitalnog oglašavanja koji vam mogu i te kako pomoći u promociji vašeg proizvoda

#1 Marketing sadržajem – kreativnošću do prodaje

Kreativan, vredan, jedinstven sadržaj u vidu blogova, interesantnih fotogafija, video zapisa, mnoštvo zanimljivih informacija – sve ovo i te kako može da utiče da se vaši kupci i potencijalni kupci iznova i iznova vraćaju na vaš sajt.

Kvalitetnim sadržajem se najbolje gradi brend i imidž firme ili proizvoda, a ujedno je to i najsigurniji način da steknete i zadržite publiku. Sve dok ste zanimljivi i nudite nove informacije, vaši čitaoci i potencijalni kupci umeće da prepoznaju i cene vaš trud, a sva je prilika da će rado deliti sve što objavite. Ovo je odličan put do povećanja saobraćaja na vašem sajtu, a samim tim i do povećanja broja potencijalnih potrošača. Ujedno, na ovaj način, kroz interakciju sa publikom otkrivate kakve su njene potrebe i želje i kako možete unaprediti proizvod ili uslugu koju nudite.

#2 Društvene mreže i oglašavanje

Fejsbuk, Tviter, Instagram – svaka društvena mreža može biti odlična platforma za reklamiranje vašeg brenda. Vreme i novac koji uložite u ovaj vid reklamiranja višestruko se isplati, jer predstavlja savršenu priliku da brzo dođete do velikog broja pratilaca i posetilaca vašeg sajta.

Naučite kako se vodi Fejsbuk stranica, ovladajte vođenjem naloga na Instagramu i – možda najbitnije – ako nemate vremena da se posvetite promociji svog proizvoda na više društvenih mreža, pronađite idealnu mrežu za reklamiranje proizvoda koji nudite.

Dok na Fejsbuku možete da postavljate fotografije, video ili tekst, Instagram je povoljan za vizuelne reklame. Ako se kreativnije služite rečima no fotografijom, izaberite radije Fejsbuk, i obrnuto: ukoliko niste najveštiji sa rečima, izaberite Instagram i fotografiju ili video kao način da se predstavite.

Tu su i druge prednosti korišćenja društvenih mreža. Fejsbuk, na primer, ne samo da dovodi mnogo novih posetilaca na sajt, već vam može mnogo poslužiti prilikom targetiranja publike. Zahvaljujući ovoj društvenoj mreži lako možete otkriti kakva su interesovanja vaših korisnika, koliko imaju godina, gde žive, a onda sve te podatke iskoristiti prilikom promocije svog proizvoda ciljanoj grupi potrošača.

#3 Influenseri – neka vas poznati reklamiraju

Sasvim je sigurno da ste čuli za influensere. Koja je njihova uloga u digitalnom marketingu i kako da pametno koristite ovu strategiju oglašavanja? Pre svega, potrebno je da angažujete pojedinca koji je na nekom moćnom položaju – dakle, ili influenser na društvenim mrežama ili neki marketinški ekspert.

Zahvaljujući svom uticaju i popularnosti, influenseri mogu u velikoj meri uticati na razvoj vašeg brenda tako što će ga predstaviti širokoj mreži svojih pratilaca na društvenim mrežama. Načini na koje influenser može promovisati vaše proizvode su mnogobrojni i raznovrsni, a možete ih zajedničkim snagama dogovoriti. Hoće li influenser pokloniti vaučere za kupovinu vaših proizvoda sa popustom ili organizovati nagradnu igru koja pokreće korisnike na akciju a potom ih nagrađuje vašim proizvodima – sasvim je svejedno.

Od izuzetnog značaja je da pronađete pravu osobu koja će na odgovarajući način predstaviti vaš brend, a da pritom ima više hiljada pratilaca. Nakon ostvarivanja dogovora o marketinškoj kampanji, dogovarate se oko nadoknade za angažovanje influensera, a onda se počinje sa kampanjom. Ovo je kratkoročna kampanja, što znači da jedna promocija ne sme trajati duže od 7 dana, te da se ne sme ponavljati mnogo često, da ne biste stvorili odbojnost kod potencijalnih kupaca. Ne želite da dosadite svojim promotivnim materijalom. Nakon izvesnog vremena, kampanju možete ponoviti tako što ćete angažovati istog influensera.

#4 Mobilni advertajzing je budućnost oglašavanja

Uloga mobilnih uređaja u digitalnom marketingu se povećava iz dana u dan. Procenjuje se da je više od polovine korisnika Interneta onlajn upravo preko svojih mobilnih telefona. Zbog toga nikako ne smete zanemariti značaj mobilnog oglašavanja kada želite da promovišete svoj proizvod ili uslugu.

Mobilni advertajzing jeste zapravo kombinacija svih marketinških strategija koje inače koristite, bilo to nativno oglašavanje, marketing sadržajem ili influence marketing, ali prilagođena mobilnim uređajima. Adaptirajte sve svoje oglase za pretraživanje na mobilnim uređajima i postavite ih na mobile-frendly stranicama.

#5 Nativni oglasi kao najprirodniji vid oglašavanja

Da li i vi spadate u one korisnike što blokiraju iskačuće reklame i banere dok čitaju neki članak na omiljenom portalu? Sasvim je sigurno da onda ne želite da uložite svoj novac i vreme u ovakve reklame za vaš proizvod. Ukoliko ste ljubitelji prirodnijeg i nenametljivog reklamiranja, definitivno treba da izaberete nativno oglašavanje za promociju proizvoda koji nudite.

U čemu se ogleda efikasnost nativnih oglasa? Pre svega, publika voli korisne i uvek interesantne nativne reklame. Ima li boljeg načina da predstavite proizvod nego kroz zanimljiv tekst koji pritom ne ometa vašeg čitaoca raznoraznim iskačućim prozorima?

Savršeno uklopljeni u sadržaj sajta na kom se nalaze, ovi oglasi nimalo ne liče na dosadne reklame na koje smo svi navikli, već beleže i veći broj klikova, a samim tim i veći broj potencijalnih klijenata. Niko neće blokirati nativni oglas. U prilog ovome ide i statistika koja kaže da čak 30% korisnika deli sa prijateljima na društvenim mrežama nativne reklame, te da famoznih 97% korisnika mobilnih uređaja koji kupuju preko interneta kažu da su nativni oglasi izuzetno efektni kada je u pitanju izgradnja brenda.

Uz to, ne treba zanemariti ozbiljnu i detaljnu analizu sajta i sadržaja koju platforme za nativno oglašavanje rade za vas. Na ovaj način se, na osnovu nekoliko krucijalnih kriterijuma, targetira vaša publika, te možete biti sigurni u to da će vaši oglasi dospeti baš do vaše ciljane grupe.

Napisano u saradnji sa mrežom za nativno oglašavanje Nativemedia.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *