10 najboljih anti age rituala!

Žena sa prelepim licem

Da li  se za vas antiage rutina odnosi samo na izgled ili je to pitanje i stanje uma i duha?

Iz Atlas estetike izdvojili smo za vas najboljih 10 anti age rituala i 10 tehnika za održavanje vaše mladosti i zdravlja.

Ženama se stalno govori kako treba da smanje svoje bore, da ubrizgavaju lude stvari u svoje lice, da koriste razne tretmane kako bi zaustavile prirodni proces starenja. To može da stvori pritisak na žene i da počnu da ih koiste i pre vremena za takvim stvarima, ali zašto uopšte očekuju da budu besmrtne?

Ako je vaš cilj da budete živahni i okretni u svojim 80-im i 90-im godinama života, moraćete da naučite neke tajne, tj. rituale protiv starenja koja se odnose na um, telo i duh.

Dakle, kako bi sačuvali svoje telo, lice i um, neophodan je rad na sebi i spolja i iznutra. Uništite vaš duh i vaše telo će to osetiti. Vežbajte telo i vaš um će biti oštriji.

Korišćenjem raznih tretmana i krema protiv starenja, vi utičete samo na vaš izgled, i to će vam pomoći, ali šta se dešava sa vašim telom i vašim umom?

Istina je da jedan od najvećih ključeva dugog i zdravog života mudar izbor roditelja. To, naravno, nije uistinu izbor, ali i te kako je nasledni faktor bitan kada pričamo o lepoti i dugom i zdravom životu.

Dakle, nasledni faktor ima  ulogu u dužini i kvalitetu vašeg života. A sa druge strane, morate sami da naučite kako i da preduzmete akciju za dug život.

A evo i šta!

1. Vežbajte mozak

Jedna je stvar živeti dug život, ali ako želite da živite dug i živahan život, trebaće vam živahan i oštar um. Mozak, kao i ostatak tela, treba vežbe kako bi izbegao tromost, pa čak i bolesti. Neka od istraživanja otkrila su da obrazovane žene imaju manje šanse da dobiju Alchajmerovu bolest. Čak je i analiza obdukcije pokazala da, iako je određeni mozak pokazao znakove bolesti, oni nisu bili toliko vidljivi kod žena koje su vežbale mozak i imale druge interese izvan njihovog posla.

Mozak treba stalno da vežbate . Naučite novi jezik, čitajte što više ili rešavajte ukrštene reči. Za starije osobe se smatra da je rešavanje ukrštenih reči jedan od najboljih treninga za mozak. Stara poslovica kaže „koristite mozak ili ćete ga izgubiti“ .

2. Zdravo se hranite

Standardni saveti nutricionista kažu da konzumirate pet porcija voća i povrća i tri porcije celih žitarica dnevno, za vitamine i minerale i druge zdrave mikronutrijente u biljkama. Pijte pet do osam čaša vode na dan.

Ne uzimajte više od 30 do 35 posto dnevnih kalorija iz masnoća, pri čemu je oko jedne petine od nezasićenih masnoća (npr.  mleko i maslinovo ulje ); 15 posto od proteina; i preostale kalorije iz ugljenih hidrata.

Na ovu temu, obavljeno je istraživanje, u cilju  da odgovori na pitanje koliko osobe koje jedu više povrća i voća zapravo  duže žive. Istraživanje je obuhvatilo preko 100.000 ljudi,  koje se bavilo pitanjima o njihovim životnim navikama i ishrani.

Nakon 13 godina, ponovljeno je istraživanje, a u međuvremenu oko 11 hiljada ispitanika nije više bilo među živima.

Ono što su pokazali podaci preminulih je da je njihov životni vek bio direktno proporcionalan količini voća i povrća koje su imali običaj da jedu.

Oni koji su jeli samo jednu porciju na dan, što je isto kao i veličina jedne srednje jabuke, živeli su čak 19 meseci duže od osoba koje nisu jeli ni voće i povrće. Osobe koje su uzimale preporučeni minimum od 5 porcija dnevno živeli su čak tri godine duže.

Rizik od prerane smrti bio je za 53% veći kod osoba koje nisu uopšte jele voće i povrće. Sada vam je u potpunosti jasno koliko je važno unositi voće i povrće u organizam i koliko to utiče na vaš zdrav i dug život. Ishrana se smatra jednim od najboljih anti age rituala.

 3. Dovoljno sna

Možda ste čuli da osobe koje puno rade, stalno su pod stresom i imaju neredovan san, kažu „Spavaću kada umrem.“ Istina je da njihov nedostatak sna zapravo može i uticati i ubrzati proces starenja i na kraju izazvati smrt. Istraživanja pokazuju da ako spavate manje od šest sati noći, vi imate veći rizik od srčanog udara ili doživljavanja moždanog udara.

Nedostatak sna, sa druge strane čini vas manje smirenim i više ste skloni gnevu. Bolesti vezane uz virusne infekcije takođe su češće među ljudima koji nemaju pravi i adekvatan odmor. Osam sati spavanja svake noći važno je za vaše trenutno zdravlje, kao i vaše raspoloženje i dug život.

Takođe, trebalo bi da imate ustaljeni ritam, i da idete u krevet u isto vreme svaki dan, čak i kada je vikend, kada ne radite, i da ustajete u isto vreme.

4. Vežbajte duh

Dobro zdravlje i manje patnje – zvuči vam kao preveliki ciljevi, zar ne?

Istraživanja pokazuju da  duhovnost – ima pozitivno dejstvo  na vaše zdravlje i zapravo vam pomaže da smanjite patnju.

Bilo da  to činite kroz meditaciju, molitvu ili da se učite zahvalnosti i da praštate, istraživanja pokazuju da možete da naučite da  postanete srećniji i još više društveno aktivni kroz duhovnost.

Pokazalo se da kundalini joga i meditacija imaju pozitivan učinak na osobe koje pate od  stresa, depresije i opsesivno kompulsivnog poremećaja. Medicinski istraživači koji su istraživali povezanost uma,  duha – posebno u kasnijim godinama života – otkrili su da je fokus na duhovnost i njegovu sposobnost izazivanja pozitivnih promena važno.

5. Vežbajte telo

Redovne  vežbe su  neophodne za svakoga ko se zalaže za usporavanje procesa starenja. Veliki broj istraživanja pokazuje da se vežbama borite protiv gubitka izdržljivosti, mišićne snage, ravnoteže i gustoće kosti koja se povećava s godinama.

Jeste li spremni za početak? Američko kardio udruženje savetuje da radite jedan set vežbi od osam do 15 ponavljanja, koristeći osam do 10 vežbi, dva do tri puta nedeljno, za sveobuhvatni program izgradnje snage.

Možete vežbati i druge sportove, koje više odgovaraju vašem senzibilitetu. Ukoliko je to plivanje, trčanje ili vožnja bicikla, šta god od navedenog, samo je neophodno da budete fizički aktivni.

6. Koristite kreme protiv bora

I evo nas i kod lepote. Bore su prvi znaci starenja. Bore na licu lako nastanu, čak i kada sedite kod kuće, i smejete se uz neki dobar film. Zato je neophodna adekvatna nega i nega lica protiv bora, koju ćete započeti na vreme.

Već u dvadesetim godinama života se smatra da je pravo vreme da se krene u borbu protiv bora na licu i bilo gde na telu.

Uzmite u obzir kreme protiv bora koja uključuje retinol, oblik vitamina A, kako bi se smanjile fine linije i bore, kako biste izbledeli smeđe mrlje i dobili glatki ton kože.

Retinol ili tretinoin lokalna krema  povećava proizvodnju kolagena. Kreme su kreirane obično u koncentraciji od 0,02 posto i 0,05 posto, tako da ih mogu koristiti svi, bez obzira na tip kože, i mogu čak pomoći nekima koji imaju rane znakove oštećenja sunca ili raka kože.

Spomenimo da je mezoterapija jedna od najučinkovitijih anti age invazivnih tehnika u otklanjanju bora.

7. Pijte dovoljno tečnosti

Preporuka stručnjaka je da se na dnevnom nivou unosi u organizam do 2 l vode. Ukoliko ne pijete dovoljno vode, vaš organizam će reagovati na više načina. Na prvom mestu moguće je da će se javiti određeni zdravstveni problemi.

Metabolizam može da  stagnira, ukoliko ne unosite dovoljno tečnosti. U jednom istraživanju otkriveno je kako se bazalni metabolizam, kalorije koje se sagorevaju u mirnom stanju, ubrzava hidratacijom tela, tj. kada se pije voda.

Za lepotu voda je od posebnog značaja, obzirom da voda pomaže kod zdravog izgleda vaše kože, pruža joj potrebnu elastičnost i zateže bore

Voda pomaže kod zdravog izgleda kože, zatežući bore i pružajući joj potrebnu elastičnost.

Niste pili do sada dovoljno vode ? Pa šta čekate ? Sada je pravo vreme da počnete.

8. Povećajte unos antioksidanasa

Slobodni radikali doprinose nastanku bolesti, a antioksidansi neutralizuju slobodne radikale.

Svaka osoba bi trebalo da uzima kombinaciju antioksidansa kroz ishranu i dodatke. Savetuje se da jedete tamno obojeno povrće poput paradajza, šargarepe i spanaća za karotenoide i plave i purpurne plodove za flavonoide, kako bi dobili taj antioksidativni podsticaj.

Dakle, potrebno je da povećate količinu antioksidansa u vašoj ishrani, ali nije dovoljno da to bude samo putem hrane. Dodaci bi mogli podići zalihe.

Uzimanje dnevnih dodataka „klasičnih“ antioksidansa: 200 do 250 miligrama vitamina C, 100 do 400  (IU) vitamina E i mešoviti dodatak karotenoida od 6 do 10 miligrama. Antioksidansi mogu zaštititi vaš život, i uticati na to da duže traje.

9. Koristite kreme sa SPF

Kada primetite prve fine linije oko očiju, mrlje, tamne flake po licu, budite sigurni da je 95 %  bora i ostalih znakova starenja uzrokovano vašem izlaganju suncu. Sunce jeste dobar izvor vitamina D, ali treba da ograničite vreme koje provodite na suncu.

Ono što je s druge strane važno napomenuti jeste da koristite zaštitu. Zaštita podrazumeva korišćenje kreme sa visokim faktorom zaštite, obavezno nošenje naočara za sunca, kao i šešira, i ostalih stvari koji će vas zaštiti od zračenja.

10. Povratite svoje hormone

Gubitak energije, libida i izdržljivosti su simptomi koji obično teraju pacijente da posete lekara. To su takođe „klasični“ simptomi pada nivoa hormona. Proizvodnja estrogena, progesterona i testosterona kod žena i testosterona kod muškaraca brzo se smanjuje nakon 35. godine života. Regulacija hormona i njihova ravnoteža mogu da poprave ovo stanje.

I kao ekstra savet za vas na samom kraju, izbegavajte pušenje, stres i alkohol. Sve ove navike utiču na vaš organizam, stvaraju bolesti. S druge strane, lice osobe koja puši je više naborano i izgleda obešeno. Izgledaćete starije nego što to u stvari jeste.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *