Kako koristiti majce na kreativan način

Moja majca moje srce

Internet je sasvim promenio lice marketinga. Naročito u prethodnoj deceniji. Digitalni marketing je sada primarni oblik marketinga, iako kod nas još uvek nije toliko razvijen koliko u zapadnim državama i kod nas se može primetiti kako je sve više reklamnog sadržaja dostupno putem interneta, kao i da je to oblik promocije za koji se preduzetnici najpre opredele.

Šta se onda događa sa tradicionalnim marketingom, ima li svrhe da se u njega ulaže?

Reći ćemo prosto: da. Samo, kao i sve u marketingu, odgovor prvenstveno zavisi od vaše ciljne publike. To ne znači da treba da potpuno zapostavite jedan oblik oglašavanja, već da oba izbalansirate tako da prodaja vašeg proizvoda ili usluge ima najviše koristi.

U narednim redovima ćemo govoriti o vrlinama tradicionalnog marketina, specifično o promotivnim materijalima, koji u odnosu na digitalni marketing nisu toliko popularni, a još specifičnije o promotivnim majicama – kao prvoj asocijaciji na promotivni materijal.

Prednosti promotivnog materijala

Prema iz 2016. godine studiji zvanoj ASI Ad Impressions Study otkriveno je da 85% ispitanika se seća imena brenda koji im je poklonio promotivni materijal. Od toga, verovatnoća je bila 2,5 puta veća da ispitanici steknu pozitivnu sliku o proizvođaču koji im je poklonio promotivni materijal bilo koje vrste u odnosu na reklamu koju su videli na svojim ekranima skrolujući po internetu.

Da biste razumeli prave vrednosti promotivnog materijala, treba da razumete i čovekovu psihu. Dakle, imamo marketing koji je prisutan već desetinama godina, to su reklame u novinama, reklame na plakatima, bilbordima, televiziji, radiju – to su one reklame koje su tu da zaokupe i ukradu mali deo vaše pažnje.

Verujem
Verujem

Sličan takav koncept se preneo i na digitalni marketing, čitanjem članaka na internetu, korišćenjem aplikacija, naići ćete na gomile reklama koje rade isto što i reklame na televiziji. One dosađuju. Zar ne?

Retko kad smo oduševljeni kad čujemo za nov proizvod, sem ako se baš u tom trenutku ne potrefi da nam je on potreban, u drugim slučajevima samo čekamo da te reklame prođu, kliknemo na iksić na ekranu, skrolamo, prebacimo kanal.

Razlika između reklamiranja promotivnim materijalima i klasičnog vida reklamiranja uzimanja pažnje, jeste što ovde korisnik nešto od vas dobija. Znate za onaj osećaj kada krene blok reklama na televiziji i vi se osećate kao da vam neko otima vreme? To je istina, vreme vam se otima, a ne dobijate ništa za uzvrat, čak se od vas i zahteva da nešto što vam je oduzelo vreme od filma ili gledanja videa na Jutjubu vi platite, da platite konkretan proizvod sa reklame.

Kad postavimo sa ove perspektive stvari ne deluju baš ok. Elem, kada je promotivni marketing u pitanju, vi opet uzimate malo pažnje, ali korisnik dobija nešto, i to je obično predmet koji je svima potreban.

Bela majca i plave farmerke na zgodnoj devojci

Promotivna majica

Sigurno neće mnogo ljudi odbiti jednu majicu na poklon, prvo jer se poklon ne odbija, drugo jer će u nekom trenutku sigurno zatrebati. Zato je poklanjanje promotivnih majici odlična marketing strategija i to iz više razloga.

Prvo na šta treba da obratite pažnju jeste dizajn majice, treba da bude primamljiv vašoj ciljnoj grupi. Ako vam ciljnu grupu čine tinejdžeri i generalno mladi ljudi, najbolje je da budu sa nekim originalnim dizajnom, šaljivom porukom, kakve generalno mladi danas vole da nose.

Sa druge strane, možete odštampati i prostu sliku vašeg logoa na jednobojnoj majici, ako je to više u skladu sa vašim stilom, ako se držite minimalizma ili ste firma koja želi da o stebi ostavi utisak ozbiljnosti.

Dobar dizajn povećava šanse da majica koja je predodređena vašoj ciljnoj grupi zaista bude nošena. Sigurno vam nije namera da majica koju poklonite potencijalnim kupcima završi kod njega u ormaru, pozadi i da se nikad ne seti da je obuče. Promotivna majica treba da bude i privlačna, što će vama garantovati da će biti nošena i viđena.

A ako je viđena, onda će biti i zapamćena. Najpre će biti zapamćena od strane onog kome je poklonjena. Kao što se može videti prema prethodno navedenoj studiji, ako od nekoga dobijemo poklon u vidu promotivnog materijala, to obično znači da će ta osoba veoma dobro znati od kog brenda je dobila majicu, kao i čime se taj brend konkretno bavi.

To je u pojedinim slučajevima mnogo više nego što ćete dobiti sa reklamama na internetu, koje retko kada nekog ozbiljno zanimaju.

Promotivna majica je reklama koja može trajati godinama, potencijalni kupac će je se setiti kad god otvori orman, kad god bude nosio tu majicu, ali i kad vidi još negde boje vašeg brenda, znaće tačno da ga prepozna i automatski ćemu se stvoriti pozitivna slika o vama.

Uz to, nošenje promotivnih majici su još jedan plus za vas, jer kada potencijalni kupac nosi majicu sa vašim logoom i ljudi koje ona sreće će moći da je vide. I drugi će zapamtiti tu majicu kada se bude nosila više puta. To se naročito odnosi na bližnje i na ukućane.

Što znači da sa jednom majicom neće samo jedna osoba znati za vaš brend, nego još nekoliko. U tom smislu, promotivna majica može da odradi jednako dobar posao, ako ne i bolji od bilborda i reklama na televiziji i na internetu, koji ukupno ispadaju dosta skuplji.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *