Pouzdanost i sigurnost je nešto što će svaki vozač istaći kao najvažnije odlike koje bi svaki automobil morao da poseduje. Njegova osnovna namena i jeste da nas na brz i siguran način preveze sa jedne na drugu lokaciju. Ipak, mehanizacija ispod haube automobila je izuzetno složena i ima dosta stvari koje se u bilo kom trenutku mogu pokvariti ili poremetiti. Ukoliko se vaš automobil ponaša neobično, budite spremni da postoji šansa da nešto nije u redu i da možda postoji problem. Sajt OtkupPolovnihAutomobila.com nudi mogućnost otkupa kako polovnih, tako i havarisanih vozila, te stoga ne morate brinuti šta ćete sa svojim automobilom ako pokaže neki od znakova da mu je došao kraj.
Pred vama su neki od osnovnih znakova koje, ukoliko ih primetite na svom automobilu, mogu da vam budu signal da je vozilo pred izdisajem.
Pale se lampice na kontrolnoj tabli
Ako primetite upozoravajuća svetla na kontrolnoj tabli budite svesni činjenice da se ne zovu upozoravajuća bez razloga i da sasvim sigurno postoji neki problem ispod haube. Te lampice mogu da predstvaljaju sve vrste problema počev od lošeg stanja u kočionom sistemu, pa sve do niskog nivoa ulja u vozilu. Što je više lampica upaljeno to je veća potreba vašeg automobila da vam poruči da mu je potrebna pomoć, pa nemojte čekati predugo da zakažete termin kod automehaničara. Ignorisanje ovih upozorenja može dovesti do blokade i otkazivanja motora, a to bi moglo, ukoliko bi se desilo tokom vožnje, moglo imati i fatalne posledice.
Curenje ulja
Mrlje od ulja ispod vozila mogu ukazivati na ozbiljne probleme sa curenjem. Ukoliko primetite nekoliko kapi s vremena na vreme nemojte paničiti, ali obratite pažnju i kontrolišite da li se to ponavlja. Međutim, curenje koje stvara barice ispod vozila može veoma brzo isprazniti ulje u vašem automobilu i napraviti veliku havariju motora. Zato savetujemo da obavezno servisirate svoje vozilo čim primetite curenje, kako ne bi došlo do većih problema. Naravno, ne smete zaboraviti da ulje nije jedina tečnost koja je potrebna automobilu da bi normalno funkcionisao. Zbog toga je od izuzetne važnosti da nikako ne zanemarite i ostale tečnosti (rashladne tečnosti, voda, ulje za kočnice, ulje za menjač, ulje za volan), koje, ukoliko ih ne menjate redovno, takođe, mogu dovesti do ozbiljnih problema i ugroziti optimalno stanje vašeg vozila.
Sporo pokretanje automobila
Još jedna stvar koju nikako ne smete ignorisati jeste sporo startovanje automobila. Ukoliko vaš automobil kašljuca kad god okrenete ključ to je definitivno znak da je vaš akumulator prazan, te je jedino rešenje u toj situaciji da što je pre moguće napunite bateriju kako biste mogli da nastavite da koritite auto. Uzrok za ostale probleme pri paljenju, pored nedovoljno napunjenog akumulatora, mogu biti i loš alternator, anlaser, svećice, zapušene dizne i slično. S obziom na to da postoji mnogo uzroka koji mogu dovesti do problema pri startovanju automobila, neophodno je da odmah reagujete i posetite svog automehaničara kako bi utvrdio pravi problem i rešio ga pre nego što dođe do potpunog kolapsa vozila.
Obojeni izduvni gasovi
Ukoliko vaš automobil izbacuje plavičasti dim to onda znači da sagoreva ulje. Uzrok ovome mogu biti oštećene karike ili zapušeni ventili, a ukoliko se ne reši na vreme ovo može uništiti katalizator. Gusti beli dim može značiti da se sagorevaju rashladne tečnosti motora, što dovodi do zaključka ili da je napukla glava motora ili da su cilindri potpuno uništeni. Takođe, ovakav dim nastaje i usled sagorevanja tečnosti (ulja) za transmisiju. Uzroci za crni dim iz auspuha su mnogobrojni, ali ako vaš automobil svaki put kada ga upalite izbacuje crni dim, to onda ukazuje na ozbiljno oštećenje motora, koje ukoliko ne bude servisirano, vrlo brzo može dovesti do otkazivanja mašine.
Kao što ste i mogli da primetite potoji mnogo signala koji mogu ukazivati da nešto nije u redu sa vašim automobilom, tako da je preporuka da nijedan od navedenih nipošto ne ignorišete. S obzirom na to da anti age rituali ne mogu da se primene na automobile, jedino što možete da uradite jeste da redovno servisirate svoje vozilo. Preporuka je da se mali servis radi svake godine ili na svakih pređenih 5-10 hiljada kilometara, dok je savet da na svakih 60-80 hiljada pređenih kilometara obavezno odradite i veliki servis na svom automobilu. To će svakako pomoći da vaš automobil bude pouzdan i siguran u vožnji, a preporučujemo da pogledate i savete AMSS za održavanje vozila, kako ne biste sebe doveli u situaciju da vaš četvorotočkaš otkaže onda kad vam bude najpotrebniji.