Kako da uređenje vaše kuhinje prilagodite zdravom načinu ishrane

Prosečan moderan stanovnik planete, koji živi u gradu, provodi nešto više od pola sata dnevno u kuhinji. Dnevne obaveze i posao nas sprečavaju da to bude mnogo duže, pa se čini kao da je to mnogo malo vremena. Ipak, ako se iskoristi na pravi način, može biti sasvim dovoljno. Dakle, ovo je količina vremena koju potrošimo na spremanje i čišćenje a tu je još i vreme koje provodimo za stolom dok jedemo.

Iako svi uživamo u kupovini lepih i modernih kuhinjskih aparata, mnogo je zabavnije kada osmislite održiv i funkcionalniji način da svojoj porodici ponudite zdrav način ishrane i maksimalno iskoristite aparate koje već imate u svojoj kuhinji. Naravno, nikad nije na odmet kupiti po neku sitnicu, koja će upotpuniti izgled vaše kuhinje i doneti vam nove mogućnosti za spremanje hrane.

Šta vam je potrebno od kućnih aparata ako želite da se hranite zdravo? Osnovni aparati koji će vam omogućiti da spemate zdrave obroke od svežeg organskog voća i povrća su: multipraktik, blender, sokovnik i sušač hrane (odnosno rerna sa delom za sušenje).

U nastavku želimo da sa vama podelimo nekoliko praktičnih saveta o uređenju kuhinje, na način koji će doprineti da vaša porodica uživa u zdravim i ukusnim obrocima, koje ćete brzo i lako pripremiti u omiljenoj prostoriji u vašem domu.

#1 Nabavite set za merenje i posude za skladištenje hrane

Korišćenjem pribora za merenje, u koji spadaju kašičice i kašike različitih veličina, zatim posude sa jasno naznačenim mernim jedinicama kao i kuhinjske vage (kada je merenje većih količina u pitanju), olakšaćete sebi pripremu hrane i nikada više nećete praviti veće količine nego što vam je potrebno.

Jako je važno da se držite principa – nema bacanja hrane, jer tako štedite i vreme ali još važnije i novac. Kada smo već kod uštede vremena, možete ga dodatno sebi uštedeti ukoliko zdrave i sveže namirnice, a posebno organsko voće i povrće, naručujete online. Na taj način ćete uštedeti bar dva do tri sata nedeljno, koje možete da iskoristite isprobavajući nove recepte ili u šetnji na svežem vazduhu sa svojom porodicom.

Dodatno, obratite pažnju i na korisne posude za čuvanje orašastih plodova, brašna ili svežeg voća i povrća. Ima ih u svim prodavnicama a kada počnete da ih redovno koristite – shvatićete koliko su praktične i kako vam daju osećaj bolje organizacije prostora u frižideru, zamrzivaču i kuhinji uopšte.

#2 Stavite voće na vidno mesto

Stavite voće na šank, sto ili radnu površinu. Nije važno na kom je delu, sve dok je svim ukućanima na vrlo vidnom mestu. Šta time postižemo? Jednostavno je, čak su i naučna istraživanja potvrdila da ukoliko držite voće na vidnom mestu u kuhinji, smanjuje se mogućnost da ćete pojesti nešto nezdravo između obroka.

Svi oni koji drže voće na posebnom mestu u kuhinji, imaju manji indeks telesne mase (BMI – Body Mass Index), dokazano je u istraživanju objavljenom u naučnom časopisu „Zdravlje, obrazovanje i ponašanje“.

Kada želite da pojedete nešto između dva obroka, to ne mora i neće biti nezdrava grickalica, samo onda kada tih grickalica ne bude u vašoj kuhinji i kada voće bude u vašem vidokrugu. Samim tim što vaše oko prvo uoči jabuku, bananu ili narandžu poslaće informaciju mozgu da je to dostupno i da se time može utoliti glad pa če dalja potraga za hranom biti obustavljena.

#3 Sakrijte sve što sadrži šećer

Ako volite čokoladu ili bilo koje druge slične slatkiše, znamo da nije baš najlakši zadatak na svetu odoleti im kada su vam pri ruci. Isto tako, znamo i da svi ti silni slatkiši mogu biti slatka poslastica koja će vam prijati, ali samo ukoliko ne preterate u količinama. A kako da to ne uradite?

Ljudi koji drže slatkiše na stolu i pri ruci, jedu ih tri puta više nego oni koji ih sakriju na neko manje vidljivo mesto a čak šest puta više od onih koji treba da pređu kratak put do prve prodavnice i kupe ih. Do ovih zaključaka su došli naučnici koji su sproveli istraživanje objavljeno u časopisu „Apetit“.

I kako sada smanjiti iskušenje i napraviti strategiju koja će vas držati na sigurnom odstojanju od slatkiša? Najbolje bi bilo da slatkiše držite u špajzu, nekom skrivenom ormariću ili jednostavno u fioci. Postoji još jedno rešenje – frižider. Taman se čokolada i vaše omiljene bombone neće istopiti a i vi ćete verovatno zaboraviti na njih nakon određenog vremena.

Još bolje rešenje je da u potpunosti eliminišete slatkiše iz vašeg doma i da ako vam se baš nešto slatko i prijede ili napravite neki zdravi slatkiš ili da odete do prve pekare, poslastičarnice ili prodavnice.

#4 Napravite skladište za hitne situacije

Ovo je jedan od najvažnijih saveta, koji ćete dobiti za slučaj da želite u potpunosti da se posvetite zdravoj ishrani. Vrlo je korisno da imate sveže voće i povrće pri ruci za sve recepte koje planirate da skuvate unapred. Međutim, nekad se desi da ne stignete da odete u prodavnicu i nabavite sve ono što vam je potrebno pa zbog toga nije loše ostaviti nešto od namirnica i u skladištu. Važno je samo da znate koliko određeni proizvodi a posebno voće i povrće, mogu da stoje i kako da mu produžite rok trajanja.

Pored voća i povrća, nije loše napraviti ni zalihu drugih zdravih namirnica kao što su kinoa, pasulj, orašasti proizvodi ili različite vrste zrnevlja.

#5 Neka muzika oplemeni vašu kuhinju

Bilo da volite da slušate muziku na radiju, zvučnicima povezanim sa vašim telefonom ili tabletom – ili volite sami da pevušite dok kuvate, sigurni smo da je lagana muzika doprineti opuštenoj i prijatnoj atmosferi tokom pripremanja hrane. Istraživanja su i ovo pitanje uzela u obzir pa smo tako dobili rezultate koji govore u prilog ovoj našoj tezi i dodatno naglašavaju da ukoliko se osećate opušteno, da će to uticati na vas i podstaći vas da manje jedete a više razmišljate o tome šta i koliko unosite u svoj organizam.

Nadamo se da će vam ovih pet saveta biti od pomoći i da će vas podstaći da se okrenete zdravoj ishrani ali i da ćete nakon čitanja ovog teksta sagledati omiljenu prostoriju u vašem domu na sasvim novi način.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *